Eliberare documente de identitate şi călătorie

Titlul de călătorie

 Titlul de călătorie se eliberează cetăţenilor români aflaţi în străinătate, care nu mai posedă documente de călătorie valabile (dacă termenul de valabilitate al paşaportului a expirat, dacă paşaportul a fost furat sau pierdut) numai pentru întoarcerea în România.

Valabilitatea titlului de călătorie nu poate depăşi 30 de zile. După intrarea în România titlul de călătorie îşi pierde valabilitatea.

Titularul documentului poate alege perioada de valabilitate, funcţie de data plecării în România.

Prezenţa solicitanţilor de titluri de călătorie la sediul oficiilor consulare este obligatorie.

1. Eliberarea titlului de călătorie pentru adulţi - documente necesare:

- documente de identitate româneşti expirate – paşaport sau carte de identitate, ÎN ORIGINAL,

- în cazul în care paşaportul/cartea de identitate au fost furate, solicitantul trebuie să depună, ÎN ORIGINAL, raportul poliţiei eliberat în urma declaraţiei de furt,

- oricare alt document de identitate sau de stare civilă, eliberat de autorităţile române (carte de alegător, certificat de naştere/căsătorie, permis de conducere auto, livret militar, diploma de studii cu fotografie etc. ÎN ORIGINAL ).

Titlul de călătorie se eliberează numai titularului.

2. Eliberarea titlului de călătorie pentru minori

- este obligatorie prezenţa minorului dacă acesta a împlinit 14 ani; pentru minorul sub 14 ani, prezenţa nu este obligatorie - părinţii pot prezenta 1 fotografie tip paşaport (cu respectarea caracteristicilor prevăzute de Legea nr.248/2005 cu modificările şi completările ulterioare);

- prezenţa ambilor părinţi este obligatorie (dacă ambii sunt înscrişi în certificatul de naştere al copilului);

-  în cazul în care numai unul dintre părinţi este cetăţean român, acesta se poate prezenta singur la consulat prezentând pe lângă celelalte documente şi o declaraţie autentificată la autorităţile locale privind acordul celuilalt părinte pentru eliberarea titlului de călătorie copilului minor.

Documente necesare:

certificatul de naştere românesc al copilului sau certificatul de naştere eliberat de autorităţile ungare.

-  documentele de identitate româneşti valabile (paşaport/carte de identitate) ale părinţilor, în original,

-  certificat de căsătorie românesc (dacă părinţii sunt căsătoriţi)/sentinţa de divorţ definitivă şi irevocabilă din care să rezulte cui i-a fost încredinţat minorul /certificat de deces în original (dacă este cazul),

-  declaraţia de acord a părinţilor pentru efectuarea titlului de călătorie pentru minor.

Taxa consulară aferentă se plăteşte în numerar în moneda naţională (pentru care se emite chitanţa). Pentru a vedea cuantumul taxelor consulare, rugăm să consultaţi rubrica “Taxe consulare”.

 

 


 

Lansarea selecției pentru posturi în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria

24.03.2017

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene în calitate de Autoritate de…

Conferința și expoziția cu tema „O UNIUNE TOT MAI STRÂNSĂ – Moștenirea Tratatelor de la Roma pentru Europa de astăzi”

28.03.2017

Ministerul Afacerilor Externe, împreună cu Ambasada Republicii Italiene la București și Reprezentanța Comisiei…

Interviu al Ambasadorului României la Budapesta în revista Capital

28.03.2017

Ambasadorul României la Budapesta: Mediul de business românesc, puțin cunoscut investitorilor maghiari I…

Ceremonia deschiderii celei de-a 28-a ediţii a festivalului de teatru francofon de la Pecs

20.03.2017

În data de 16 martie 2017, ambasadorul României în Ungaria, Marius Lazurca, a participat la ceremonia deschiderii…